RC CARS TEAM

Nezávislý informační portál věnovaný RC modelům aut a modelářské tématice.

Modely 1:8 Offroad

Něco málo ze zákulisí KYOSHO I. I. RACE Ostrava

        Moravskoslezský klub RC CAR Ostrava, ve spolupráci RCAČR, pořádal ve dnech 26.1 – 27.1.2008 již druhý ročník mezinárodního závodu O Putovní Pohár Primátora města Ostravy a KYOSHO International Indoor Race Ostrava Buggy 1:8 I.C.

        Šlo o největší závod svého druhu na území České republiky.  Závod byl pořádán za významné podpory sponzorů v čele se Statutárním městem Ostrava, KYOSHO Deutschland, RCAČR, RC CARS a firem SECAR SILESIA, SHERLOG, VOTOPLAST, VZDUCHOTECHNIKA, SPN s.r.o., OKSIL, ADIV, ASTRA, spol. s r.o., GRAFICO,  Libros a dalších společností.
         Ale pro členy RC CAR Ostrava už příprava začala o několik měsíců dříve. Nejdůležitějším krokem bylo zajištění volného termínu v Ostravské ČEZ aréně. Tento kulturní stánek Moravskoslezského kraje je velice vytížen různými akcemi, ale největší problém, který byl vcelku neřešitelný bylo pořádání extraligy hokeje v páteční večer. Z tohoto důvodu nebylo možno tento mezinárodní závod udělat jako třídenní a umožnit tak závodníkům delší volný tréning.
         Již z předstihem se musely zajistit koberce a dřevěné skoky. Vzhledem k tomu, že závody podobného charakteru se konaly taky v Brně a v Lanškrouně, tak si organizátoři navzájem vycházejí vstříc a zapůjčují si zařízení. Dřevěné skoky pak vyrobil dlouholetý člen a úspěšný závodník Jan Šuleř se svým otcem. Tyto jsou zhotoveny z dřevotřískových desek a potaženy kobercem. Každý skok je složen z dílů, které se navzájem spojují. Vzhledem k hmotnosti není potřeba tyto nijak kotvit k podlaze.
         Koberce a skoky byly dovezeny do ČEZ arény již s týdenním předstihem. Hodně úsilí dalo zajistit potřebný počet dobrovolníků na stavbu dráhy  a následnou její demontáž.

          Vše vyvrcholilo v pátek 25.1.2008 po ukončení hokejového, extraligového zápasu v ČEZ aréně. Ledová plocha se začala měnit na závodní dráhu pro RC modely. Přestavba plochy a výstavba dráhy probíhala v nočních hodinách. Do sobotního rána se ledová plocha změnila v závodní okruh s mnoha překážkami. Na palubovku, která zakryla led, byly položeny koberce a umělá tráva, byly rozmístěny dřevěné skoky a celou závodní trať olemovaly stovky metrů plastové hadice. Nakonec byla postavena  tribuna pro jezdce a depo. Umístěny byly tak, aby jezdci měli dobrý výhled  na celou trať.
         Ač je velmi těžké vyjmenovat všechny, kdo se na tomto závodě podíleli, nelze nezmínit hlavní organizátory, kterými byli Martin Pater a František Fráňa. Tito řídili celkové přípravy, zajišťovali sponzory a mimo jiné zajišťovali finanční pokrytí nákladů. Dále pak Tomáše Rajduse, který měl na starost zajištění „lidských zdrojů“ na stavbu a demontáž dráhy, dále pak stavbu tribuny pro jezdce, Petra Dočekala, který se zabýval vším kolem přihlašování jezdců do závodu, Zdeňka a Honzu Kapičkovy, kteří zajišťovali komunikaci s Kyosho Deutchland, zajišťovali tlumočení a společně s Láďou Vašnovským mediální propagaci závodu, časomíře ve složení Láďa Šeliga a Broňa Fogt,  pod jejichž taktovkou probíhal celý závod.
         Největší dík ale patří lidem, kteří se podíleli na samotné výstavbě, organizaci  a demontáži dráhy. Abych nikoho nevynechal, nebudu se pouštět do vyjmenovávání všech, ale zmíním jak členy klubu RC CAR Ostrava, tak i všechny ostatní modeláře, bez nichž by se tento významný závod neuskutečnil.

            Doufejme, že se v roce 2009 setkáme u dalšího, tedy již 3. ročníku, závodu O Putovní Pohár Primátora města Ostravy -  KYOSHO International Indoor Race Ostrava Buggy 1:8 I.C.

                                                                                   Láďa Vašnovský

 

 
RC CARS TEAM , nezávislý informační portál, www.rccarsteam.nolimit.cz, email: vasnovskyv@seznam.cz, tel.: 607831275